L’aire es torna fred i el cel comença a enfosquir-se. Diuen que alguns gossos udolen i que les abelles s’amunteguen col·lapsant l’entrada dels seus ruscos. Alguns pardals volen confusos. El temps es para. Tot està en silenci. Tot és fosc. Tot suspés… sense saber què ocorrerà… amb la sensació de què podríem romandre sempre en aquesta nit infinita… Però uns segons més tard, potser uns minuts, o podrien ser anys, generacions, mil·lennis o eons d’existència, el dia arriba de nou. Una profunda emoció ens envaeix i sentim el privilegi d’haver sigut testimonis d’un fet incomprensible. Hem assistit a l’assaig general d’un possible final.
El pas del temps ha sigut sempre un tema transversal en la dramatúrgia de la companyia. En aquest nou treball, Pont Flotant intenta acostar-se a un tema tan delicat, complex, misteriós i ple de tabús com és la mort, per a tractar de reflexionar sobre com gestionem, com reaccionem, com eduquem, com ens preparem… enfront d’aquest fet inevitable i irreversible. En definitiva, com vivim sabent que un dia deixarem d’estar vius.
“Eclipsi total” ha estat reconegut amb el Premi MAX 2023 a Millor Autoria Teatral, dos Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2022 a Millor Espectacle de Teatre i Millor Il·luminació, Premi del Públic del FIOT de Carballo 2022
Pont flotant companyia teatral
Pont flotant és una companyia de teatre estable que naix l’any 2000, com a grup d’investigació sobre la tècnica de l’intèrpret.
Allunyades de paràmetres comercials, les seues peces són el resultat d’un treball de creació col·lectiva, caracteritzat per una clara voluntat de recerca i reflexió a propòsit de noves formes de comunicació i expressions teatrals contemporànies.
El treball físic de l’intèrpret i la seua particular relació amb l’espai i l’audiència, la barreja de llenguatges, la pobresa o economia de recursos i l’experimentació amb la realitat dins de la ficció són també senyes d’identitat en les seues creacions.
Des de 2002 han estrenat deu espectacles, dels quals podriem destacar Com a pedres (2006), Exercicis d’amor (2009), Algunes persones bones (2011), Jo de major vull ser Fermín Jiménez (2013), El fill que vull tindre (2016), Les 7 Diferències (2018) i Acampada (2019). Amb ells han actuat en gran part del territori nacional i llatinoamericà (Nicaragua, Costa Rica, Hondures, Colòmbia, Xile, Argentina i Uruguai).
Han rebut diferents reconeixements com és el Premi Max a Millor Autoria Teatral (2023), la Nominació a Espectacle Revelació als Premis Max (2007 i 2015), Millor Direcció Premis Abril (2009), Nominació Millor Espectacle Estranger a los Premios Teatro del Mundo, Buenos Aires, Argentina (2010), Premi al Millor Espectacle Infantil per l’Institut Valencià de Cultura (2018), Millor Espectàcle per a Xiquets i Xiquetes de la Mostra de Teatre d’Alcoi (2018), i Premis de les Arts Escèniques Valencianes a Millor espectacle de Teatre (2020 i 2022) i Millor Il·luminació (2022), Premi del Públic del FIOT de Carballo (2022) i Premi a la Contribució Teatral de Cartelera Turia per la seua trajectòria, entre altres.
De Pont flotant s’ha dit:
“no te pierdas «Eclipse total»: es una obra que toca, una obra que, seguro, tardarás en olvidar, pues no se le despega a uno tras encenderse las luces. Y, como decía antes, no porque sea triste sino por su emotividad y su inteligencia para hablar y hacernos hablar de la muerte. A veces se alude al ‘poder transformador del teatro’, y la verdad es que hacía mucho que no me encontraba con un ejemplo tan palmario de lo que ese concepto significa.” Germán Castañeda. BIFMRADIO
“Eclipsi total es una de las mejores piezas de Pont Flotant, no tanto por lo delicado de su tema sino por esa belleza -diría moral, además de formal- con la que lo trasladan al espectador. ” Oscar Brox. DETOUR
“Partiendo del principio de que una obra de teatro siempre la termina el espectador, el teatro que hace Pont Flotant te afecta y de qué manera. Esa es la magia que tiene el teatro que hace esta gente. Después de atender durante más de 80 minutos el público sale a la calle transformado.” Ágreda L.M. TRIBUNA VALLADOLID
“Un colectivo que nos ha dejado hasta el presente algunas obras maestras (Com a pedres, Exercicis d’Amor…) a las que habrá que añadir el presente trabajo, un acontecimiento de belleza inigualable. Poesía viva, Arte con mayúsculas.” Nel Diago. CARTELERA TURIA
El esplendoroso final, escena de una belleza con eclipse que deja absorto, es la rúbrica a un trabajo excelente. Una lección de magia… Genios con estilo propio como Pau Pons, Joan Collado, Àlex Cantó y Jesús Muñoz.” José Vicente Peiró.
“Teatre que t’emportes a casa, a dins de la consciència, amb un nus d’agraïment a la gola.” Vanessa Martínez. AFAN DE PLAN
“Unanimidad absoluta en la crítica, que ha hecho grandes alabanzas. Las referencias son excelentes y señalan que vale la pena acudir a las salas a ver a esta compañía” D. Chicano, EL PUNT
“Teatro cercano, vital, imprescindible”. LA TEATRERA
MÉS NOTÍCIES
LA IMPORTÀNCIA DEL MANAGEMENT EN L’ESCENA MUSICAL VALENCIANA per Rafa Jordan
La indústria musical en conjunt, presenta una clara evolució de mercat adreçada a la gestió del directe. Les gires dels grups i els ingressos generats per la venda d’entrades i pels acords de contractació, suposen la part més substancial dels guanys del sector...
VISIBILITZACIÓ I UNIÓ TÈCNICA per Iris Stella
Iris Stella és membre de l’Associació de Tècnics del País Valencià (ATPV)
i responsable de producció a Pro21Cultural
Entrevista a Joan Gregori Maria per Víctor López
Joan Gregori Maria Femenia és gestor cultural des de fa més de dues dècades.
Va ser un dels impulsors del VAM! (Valencian Music Association), germen de la Fira Valenciana de la Música Trovam, en 2013, de la qual va ser director fins a 2022. Actualment exerceix funcions executives en l’àrea de música, producció i booking de Pro21Cultural.
FER CULTURA EN 2020? DUBTES ENTORN DELS ESDEVENIMENTS MASSIUS
Al País Valencià es considera massiu tot aquell esdeveniment que supere els 400 assistents. Una mesura que genera molts dubtes i controvèrsia en el sector cultural.
CULTURA PER FORÇA MAJOR
Volem ficar el focus en les persones, animar sense caure en infantilismes ni defugir de l’hora greu, ens cal una escalfor per a repensar la nova normalitat, de les poques coses que veiem certes és que haurem de fer-ho de forma col·lectiva, el junteu-vos ovidià de nou, tindre en compte a totes les persones que formen part del fet cultural i fer-los un reconeixement
INFORME DEL SECTOR DE LA MÚSICA FIRA TROVAM 2018
La Fira Valenciana de la Música TROVAM Pro Weekend, ha tancat la seua sisena edició al 2018 amb els objectius acomplerts a grans trets i ha servit als agents que operen al sector musical, per elaborar una diagnosi més acurada de què ens depararà el proper exercici i quines son les claus del debat per als anys vinents.
EL DILUVI: «QUÈ FAREM HUI? TOCAR, CANTAR I BALLAR!!!»
Junteu-vos (2019, Halley Records) va veure la llum el passat mes d’abril i El Diluvi ha realitzat els primers concerts de la gira homònima. Tothom ha vist una evolució o revolució en les sonoritats de la banda en aquest nou treball, i conèixer les interioritats d’aquest disc tan elaborat.
Si te interesa contratar alguno de nuestros espectáculos, puedes rellenar el formulario a continuación: